اردستان

اخبار سیاسی ، اجتماعی ، فرهنگی ، ورزشی شهرستان اردستان

۲۱ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۴ ثبت شده است

مرگ راکب موتورسیکلت در برخورد با مانع در اردستان

سرهنگ رحمت الله مهرانفر در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: جوان 21 ساله پس از برخورد با مانع در بلوار مصلا و واژگونی موتور سیکلت اش دچار مصدومیت شدید منتهی به فوت وی شد.

علت این حادثه سرعت زیاد و عدم توانایی در کنترل موتورسیکلت بوده است.

شهرستان اردستان در 110 کیلومتری شمال شرق اصفهان واقع است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
اردستان نامه

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی از صنایع دستی اردستان و زواره


350 هزار هنرمند در سامانه صنایع دستی کشور شناسایی و ثبت شده است.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما،معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در حاشیه بازدید از صنایع دستی اردستان و زواره افزود: بیش از یک میلیون هنرمند فعال صنایع دستی در کشور فعالیت می کنند.
بهمن نامورمطلق با اشاره به موضوع بیمه و مستمری هنرمندان گفت: مشکل بیمه تقریبا برطرف شده است و هنرمندان کمتر از 50 سال مشکل بیمه ندارند و با هماهنگیهای انجام شده با وزارت کار ،تعاون واموراجتماعی روند بیمه این افراد سهولت یافته است.
وی گفت: نبود اعتبارات در اختیار سازمان و افزایش نیافتن اعتبارات 2 عامل مهم در زمینه مشکل مستمری هنرمندان پیشکسوت است که درتلاش برای رفع آن هستیم .
معاون صنایع دستی کشور تمرکززدایی را از مهمترین اهداف برشمرد و گفت:تمرکز وتراکم هنرمندان در یک مکان سبب می شود تاعلاوه براینکه برخی از هنرهایی که متعلق به مناطق گوناگون است را از دست بدهیم،مدیریت شمار هنرمندان در یک نقطه دشوار شود.
نامورمطلق همچنین افزود: باید سرمایه گذاری بیشتری بر روی شهرستان ها در حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی صورت گیرد.
معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور به بازار فروش صنایع دستی اشاره کرد و افزود: تلاش می کنیم تا فروشگاه ها و نقاط فروش صنایع دستی را متنوع کنیم و در دسترس قرار بدهیم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
اردستان نامه

غبار روبی وعطرافشانی گلزار شهداء بمناسبت سوم خرداد

به گزارش پایگاه خبری شهرستان اردستان “نگین کویر، در آستانه سوم خرداد روز آزاد سازی خرمشهر سبز پوشان سپاه پاسداران اردستان همراه با بسیجیان وحضور در گلزار شهداء شهرستان یاد وخاطره شهدای بیت المقدس را گرامی داشته وبا اهداء گل بر تربت پاکشان وعطرافشانی مزارشان یکبار دیگر تجدید میثاق نمودند تا ادامه دهنده راهشان باشند.

DSC02232 DSC02258 IMG_20150521_174957 IMG_20150521_180247 IMG_20150521_182246 IMG_20150521_183824

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
اردستان نامه

جشن بزرگ میلاد امیران کربلا


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
اردستان نامه

رونمایی از تندیس جدید تمثال امام راحل در میدان امام خمینی (ره)

به گزارش سایت شهرداری اردستان:

شهرداری اردستان در تاریخ ۹۴/۰۲/۳۰ تمثال جدید امام راحل را در محل میدان امام خمینی (ره) نصب و رونمایی کرد.

IMG_8752 IMG_8747

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
اردستان نامه

برگزاری یادواره شهدا همزمان با روز حماسه و ایثار مردم اردستان

مسئول فرهنگی ناحیه مقاومت بسیج اردستان از برگزاری یادواره شهدا همزمان با روز حماسه و ایثار مردم شهرستان اردستان در 11 خرداد خبر داد.

خبرگزاری فارس: برگزاری یادواره شهدا همزمان با روز حماسه و ایثار مردم اردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از اردستان، حمید فرخی بعد از ظهر امروز در جلسه هماهنگی روز حماسه و ایثار شهرستان اردستان در سالن ناحیه مقاومت بسیج، اظهار کرد: اقتدار امروز جمهوری اسلامی ایران مرهون خون‌های ریخته شده شهدا است.

وی با اشاره به اینکه خون‌ شهدا نظام را بیمه کرده‌ است، گفت: امروزه وظیفه ما پاسداری از خون شهدا و ادامه راه آنها است.

مسئول فرهنگی ناحیه مقاومت بسیج اردستان با بیان اینکه رهبر انقلاب تاکید کرده‌اند که زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست، تصریح کرد: با توجه به نامگذاری روز 11 خرداد به نام حماسه و ایثار مردم شهرستان اردستان یادواره شهدا با همین عنوان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در 11 خرداد سال 1361 تعداد 45 نفر از شهدا در یک روز بر روی دستان مردم غیور شهرستان اردستان تشییع شدند، گفت: این یادواره با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در سطح جامعه به خصوص در بین جوانان و نوجوان صورت می‌گیرد و امیدواریم بتوانیم جوانان برومند این کشور پهناور اسلامی را با اندیشه والای شهدای معزز و معظم انقلاب اسلامی ایران آشنا کنیم.

فرخی با تاکید بر اینکه امروزه باید راه و رسم شهدا را به عنوان الگوی مناسب در قالب همدلی و همزبانی در کشور جاری سازیم، یادآور شد: اگر امروزه دنیا سر تعظیم در مقابل کشور ایران فرود آورده به برکت خون‌های پاک شهیدان است که به برکت همین خون‌ها و ایثارها و از خودگذشتگی‌ها ایران اسلامی امروزه یکی از قدرت‌های مهم منطقه و جهان به شمار می‌رود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
اردستان نامه

طرح افزایش ضریب نفوذ تلفن همراه در اردستان اجرایی می‎‌شود


محمدعلی تقی‌زادگان در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در اردستان، با بیان اینکه در بخش ‌تلفن ثابت با دایر کردن تعداد 1270 شماره، تعداد مشغول به‌کار شهرستان به 27815 مشترک با ضریب نفوذ 4. 68 درصد رسیده است، اظهار داشت: تعهدات اداره در سال 1393 با امکانات موجود تعداد 730 شماره بوده است.

وی با بیان اینکه در بخش تلفن همراه تعداد 43 هزار و 408 سیم کارت اعتباری و دائمی با ظریب نفوذ 106.5در شهرستان فعال است تصریح کرد: در سال گذشته 3هزار و 408سیم کارت فعال شده است.

رئیس اداره مخابرات شهرستان اردستان افزود: در بخش واگذاری سرویس اینترنت پرسرعت ADSL این اداره با واگذاری تعداد 1942 پورت ADSL در سال 93 به 3324 مشترک، خدمات اینترنت پرسرعت ارائه می کند.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری 384 پورت اینترنت در زواره و 384 پورت اینترنت جدید نیز در شهر اردستان ایجاد شده است.

تقی زادگان بیان کرد: نسبت مشترکان اینترنت پرسرعت به تعداد مشترکان تلفن ثابت 11.95 درصد بوده و در این شهرستان تعداد 222 مشترک PAP تخلیه شده است.

وی به فعالیت 5 دفتر پیشخوان دولت در شهرهای اردستان و زواره اشاره و افزود: 14دفتر ICT در شهرستان اردستان فعال بوده و با توجه به وجود 25 سایت تلفن همراه و 23 مرکز مخابراتی در شهرستان اردستان، مخابرات این شهرستان دارای 17 نیروی رسمی و 27 نفر نیرو در قالب پیمانکاری و شرکتی است.

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
اردستان نامه

کمک ۲۴۰ میلیون ریالی حامیان نیکوکار اردستانی

۳۴۷۷۷۸۱۱۳۵۰۸۸۸۰۹۹۲۷۰

مدیر کمیته امداد اردستان از اهداء ۹۰ بسته سبد کالا به ایتام تحت حمایت این ‏کمیته خبر داد.‏

به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان ‏اصفهان ؛ مهرداد پویان با اعلام این خبر گفت: نیکوکار اردستانی که حمایت ایتام ‏تحت حمایت اردستان را به عهده دارد در ادامه خدمات نیکوکارانه خود ،حهت ‏رفاه حال ایتام، ۹۰ بسته سبد کالا شامل برنج ، مرغ ، پنیر، روغن ، مواد ‏بهداشتی و انواع حبوبات به این کمیته اهدا کرد.‏

وی در ادامه با بیان این که کمیته امداد اردستان در حال حاضر ۱۱۱ یتیم را تحت ‏حمایت خود دارد، اضافه کرد: برای حمایت از این ایتام تعداد ۴۰۰ حامی با این ‏نهاد همکاری می‌کنند‎.‎

مدیر کمیته امداد اردستان تصریح کرد:حامیان ایتام ،ضمن کمک نقدی به ایتام ‏،به مناسبت های مختلف هم خدمت رسانی می کنند وایتام را درقالب سبد کالا ‏یاری می رسانند

وی افزود : ارزش سبد کالای مذکور بالغ بر۲۲۰ میلیون ریال می باشد .‏

مهرداد پویان همچنین در ادامه از اهدای ۱۰۰ کیلو گرم گوشت نذری به ایتام ‏تحت حمایت این کمیته خبر داده و تصریح کرد: یکی از حامیان نیکوکار ایتام ۱۰۰ ‏کیلوگرم گوشت به ارزش ریالی ۲۰ میلیون ریال به این امر اختصاص داد.‏

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
اردستان نامه

افزایش کشت پسته، زعفران و گل محمدی با تغییر الگوی کشت در اردستان

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردستان بیان کرد: با هدف مقابله با خشکسالی و کمبود آب از سال گذشته تاکنون الگوی کشت سبزیجات و صیفی جاتی که نیاز آبی بیشتری داشتند به محصوات باغی و زراعی که نیاز به آب کمتری داشتند تغییر کرد.

علی اکبر صالح افزود: محصولاتی مانند پسته، زعفران و گل محمدی که نیاز آبی کمتری دارد جایگزین صیفی جاتی با مصرف آب بالا چون گرمگ، طالبی، خربزه و هندوانه شد که پس از این تغییر الگوی کشت وسعت این صیفی جات از یکهزار و پانصد هکتار به 700 هکتار کاهش یافته است.

وی بان داشت: تولید محصول پسته یکهزار و 500 تن در هر هکتار، گل محمدی 3 تن در هکتار و زعفران 8 کیلو گرم در هر هکتار است که نسبت به دیگر مناطق استان مطلوبی دارد.

صالح همچنین با اشاره به اینکه زمین های کشاورزی شهرستان اردستان با 220 حلقه چاه، 450 رشته قنات و 30 دهنه چشمه آبیاری می شود، گفت: با تغییر الگوی کشت به تولید پسته، زعفران و گل محمدی وسعت کشت این محصولات به 3 هزار و 596 هکتار افزایش یافته است.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
اردستان نامه

راهیابی دختران اردستانی به مسابقات کشوری

در پایان مسابقات هفت سنگ دختران لیگ برتر استان اصفهان که با حضور 7 تیم طی 2 روز به میزبان اصفهان برگزار شد تیمهای اردستان،‌آران و بیدگل و کاشان عناوین اول تا سوم را بدست آوردند .
به گزارش خبرگزاری صداوسیما ، تیم دختران اردستان با کسب عنوان قهرمانی دراین رقابتها جواز شرکت در مسابقات کشوری را بدست آورد.
نایب رییس فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی استان اصفهان گفت: در بخش لیگ برتر42 بازیکن در قالب 7 تیم از شهرستان های کاشان ،فریدن،شهرضا،آران و بیدگل،چادگان،سمیرم،و اردستان شرکت کردند.
خانم امین جواهری افزود:در بخش رقابت های دسته یک هفت سنگ نیز 48 ورزشکار در قالب 8 تیم از شهرستانهای مبارکه ،تیران و کرون،فلاورجان،فریدن ،برخوار،خوانسار،کاشان و فریدونشهر شرکت کردند.
وی گفت:این رقابت ها در بخش دسته برتر بصورت دوره ای و در بخش دسته یک بصورت دوحذفی برگزار شد .
در رقابتهای لیگ دسته اول استان هم که همزمان با رقابتهای لیگ برتر برگزار شد تیمهای فلاورجان، تیران و کرون و خوانسار مقام های اول تا سوم را بدست آوردند.
تیم های فلاورجان و تیران و کرون با کسب مقام های قهرمانی و نایب قهرمانی به رقابتهای دسته برتر استان راه یافتند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
اردستان نامه