خبرگزاری میزان: رئیس کل دادگستری استان اصفهان با اشاره به آخرین وضعیت پرونده اختلاس 42 میلیارد ریالی در یکی از شعب پست بانک‌های استان اصفهان گفت: رئیس و یکی از کارمندان این شعبه که در این اقدام دخیل بودند، شناسایی و دستگیر شدند.
آخرین وضعیت پرونده اختلاس 42 میلیاردی/ رفع تصرف 5 هزار هکتار از اراضی ملی در سال گذشتهاحمد خسروی وفا رئیس کل دادگستری استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان با تشریح آخرین وضعیت پرونده‌های مختومه در محاکم قضایی این استان اظهار کرد: 568 هزار و 909 فقره پرونده در سال 93 وارد دادسراها، محاکم بدوی و تجدید نظر استان اصفهان شده است.

وی با بیان اینکه 597 هزار پرونده در سیستم دادگستری استان اصفهان مختومه شد، تصریح کرد: کاهش 28 هزار و 739 پرونده از موجودی دادگاه‌ها و دادسراها در استان اصفهان نشان دهنده تلاش و اهتمام جدی مسئولان قضایی در سرعت رسیدگی و رفع مشکلات قضایی افراد است.

ثبت بیش از 217 هزار پرونده در شورای حل اختلاف

خسروی  وفا اظهار کرد: تعداد 217 هزار و 834 پرونده در شوراهای حل اختلاف ثبت شد که از بین پرونده‌های ورودی 217 هزار و 953 پرونده مختومه شد.

وی با بیان اینکه 29 هزار و 592 پرونده در شورای حل اختلاف استان اصفهان در سال 93 با سازش ختم شده است، گفت: دادگستری استان اصفهان در زمینه کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌ها در سال 93 گام‌های موثری را برداشته و اقدامات بسیاری را انجام داده است.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان تصریح کرد: اوقات رسیدگی در دادگاه‌های تجدید نظر از 166 روز به 133 روز کاهش یافته است.

وی ادامه داد: در دادگاه‌های حقوقی و خانواده از 124 روز به 114 روز، در دادگاه‌های جزایی از 129 روز به 119 روز، همچنین در شعب بازپرسی از 62 روز به 50 روز و در شعب دادیاری از 55 روز به 36 روز زمان رسیدگی ها کاهش یافته است.

خسروی وفا با بیان اینکه در زمینه اتقان آراء برنامه‌های آموزشی قابل توجهی در دادگستری استان اصفهان در سال گذشته برگزار شد، افزود: 23 عنوان دوره آموزشی با 18 هزار نفر ساعت برای قضات، 69 عنوان دوره آموزشی با 139 هزار نفر ساعت برای کارمندان، 28 عنوان دوره آموزشی با 196 هزار ساعت برای شوراهای حل اختلاف در سال گذشته برگزار شد.

وی بیان کرد: برای اولین بار ضابطین قضایی تحت آموزش به صورت رسمی قرار گرفتند و 5 عنوان دوره آموزشی با هزار و 114 نفر ساعت آموزش برگزار شد که در جهت کیفی کردن امور فوق العاده موثر خواهد بود.

5 هزار هکتار از اراضی دولتی در تیران اصفهان خلع ید شد

رئیس کل دادگستری استان اصفهان با بیان اینکه در سال 93 اقدامات قابل توجهی در حوزه برخورد با زمین خواران انجام شد، خاطر نشان کرد: پرونده‌های مهمی در زمینه پدیده زمین خواری تشکیل شد بر همین اساس 5 هزار هکتار از اراضی ملی و دولتی در شهرستان تیران و کروند خلع ید شد.

وی در ادامه افزود: 110 هزار متر مربع از اراضی دولتی و ملی در شهرستان شهررضا، 145 هزار متر مربع در شهرستان اردستان، 68 هزار متر مربع در آران و بیدگل و 28 هکتار در شهرستان نجف آباد در سال گذشته رفع تصرف شدند.

وی اظهار کرد: در استان اصفهان در سال 93با توجه به اینکه نسبت به پرونده هایی که امنیت شهروندان را دچار مشکل می کند و اخلال به وجود می‌آورد که از جمله تجاوز به عنف حساسیت خاصی وجود دارد و سه مورد افرادی که تجاوز به عنف داشتند اعدام شده و احکام در مورد آن‌ها در دادگاه کیفری استان رسیدگی و با تایید دیوان عالی کشور اجرا شد.

20 مورد از احکام قصاص نفس با رضایت مختوم شد

خسروی  وفا افزود: با تلاش شوراهای حل اختلاف استان اصفهان در سال 93 و کمک موثر ستاد دیه 20 مورد از احکام قصاص نفس که باید اجرا می شد با رضایت مختوم شد.

آخرین وضعیت پرونده متخلف مالیاتی

وی افزود: در زمینه فرار مالیاتی پرونده‌ای در دادگستری استان اصفهان تشکیل شد که شخصی به صورت حرفه‌ای با جعل اسناد اقدام به تخلف کرده و در نهایت 300 میلیارد تومان اسناد جعلی درست کرده و باعث فرار مالیاتی شده بود.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان با بیان اینکه متخلف مالیاتی 300 میلیارد تومانی شناسایی و دستگیر شد، گفت: متاسفانه چند نفر از کارمندان اداره دارایی استان اصفهان با این شخص همکاری داشته و رشوه دریافت کردند؛ اما شناسایی و بازداشت شدند که با قرار وثیقه آزاد هستند و پرونده در دست رسیدگی است.

دستگیری عاملان اختلاس بیش از 42 میلیارد ریالی در اصفهان

خسروی وفا ادامه داد: در یک پرونده نیز اختلاس به مبلغ 42 میلیارد و 300 میلیون ریال در یکی از شعب پست بانک‌های استان اصفهان انجام گرفته بود که رئیس و یکی از کارمندان این شعبه که در این اقدام دخیل بودند شناسایی و دستگیر شدند و پرونده در دست بررسی است.

وی به پرونده کلاهبرداری در شهرستان دهاقان اشاره کرد و گفت: در شهرستان دهاقان استان اصفهان یک پرونده کلاهبرداری تشکیل شد که این پرونده 28 شاکی و دو متهم دارد که در این پرونده 50 میلیارد کلاهبرداری شده است.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان در پایان در خصوص پرونده‌های مواد مخدر خاطرنشان کرد: در سال گذشته 32 هزار کیلوگرم مواد مخدر در استان اصفهان کشف و ضبط شد و 514 نفر قاچاقچی مواد مخدر که قاچاقچیان عمده بودند مورد شناسایی قرار گرفته و دستگیر شدند و پرونده‌های آنان نیز مورد رسیگی قرار گرفت.