مجری طرح اکتشاف و تجهیز «معدن طلای کوه دُم» اعلام کرد: اکتشاف تکمیلی این معدن تا یک ماه آینده به پایان می رسد.

به گزارش خبرگزاری مهر، غلامرضا هاشمی مرند گفت: مطالعات و اکتشافات تکمیلی «معدن طلای کوه دُم» به عنوان یکی از طرح های توسعه شرکت تهیه و تولید مواد معدنی (زیر مجموعه ایمیدرو)، از سال ۹۳ آغاز شده و با اکتشافات تکمیلی انجام شده در بخش شمالی معدن، ذخیره قطعی طلا در این آنومالی حدود ۴ میلیون تن با عیار یک تا ۱.۵ گرم در تن برآورد شده و بدون شک با اکتشاف تکمیلی بخش های دیگر معدن (۴ آنومالی باقی مانده)، میزان ذخیره طلا قابل افزایش خواهد بود.

وی افزود: تا یک ماه آتی، گزارش اکتشاف این معدن دریافت خواهد شد و فراخوان جذب سرمایه گذار برای تجهیز معدن جهت استخراج و استحصال طلا نیز طی نیمه نخست امسال از طریق رسانه های کثیر الانتشار اعلام خواهد شد.

هاشمی مرند تصریح کرد: با تجهیز معدن و احداث کارخانه استحصال طلا، سالانه ۳۰۰ کیلوگرم طلای خالص از این معدن استخراج خواهد شد. میزان سرمایه گذاری برای تجهیز و احداث کارخانه، حدود ۸۰ ملیارد تومان پیش بینی شده که به روش بی. او. تی (BOT) انجام خواهد شد.

مجری طرح اکتشاف و تجهیز «معدن طلای کوه دُم» درباره مزایای سرمایه گذاری در این معدن اعلام کرد: علاوه بر ذخیره و عیار بالای کانسنگ طلا، این معدن از ذخایر مس و سنگ آهن نیز برخوردار است.

وی ادامه داد: در حال حاضر، مطالعات ژئوفیزیکی در بخش مس این معدن انجام شده و به مرحله حفاری رسیده ایم. در بخش سنگ آهن نیز فعالیت های اکتشافی انجام شده است.

معدن طلای کوه دم در فاصله ۱۱۰ کیلومتری شمال شرق شهرستان اردستان در استان اصفهان و در مجاورت کویر مرکزی ایران واقع شده ‌است.