رئیس اداره بهزیستی شهرستان اردستان گفت: رفع مشکلات سالمندان اردستان با ایجاد مراکز نگهداری استاندارد سالمندان در سطح شهرستان در اولویت قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردستان، محمد علی مطلب‌زاده ظهر امروز در مراسم افتتاح سالن چند منظوره مرکز نگهداری سالمندان سادات کشاورزی زواره با بیان اینکه شهرستان اردستان با جمعیتی حدود 45 هزار نفر دارای 6500 مرد و زن بالای 60سال بوده، اظهار داشت:  15.8جمعیت شهرستان اردستان را سالمندان تشکیل می‌دهند و این حالی است که میانگین جمعیت سالمند استان 9 درصد است.

وی با بیان اینکه با توجه جمعیت سالمند بالای شهرستان وجود یک مرکز نگهداری سالمندان در شهرستان ضروی بود، تصریح کرد: در این رستا عملیات احداث مرکر نگهداری سالمندان سادات کشاورزی زواره در سال 89 از طرف خانواده خیر "کشاورزی" شروع و در سال 91 به بهره‌برداری رسید.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان اردستان با بیان اینکه تا کنون 3میلیارد ریال برای تجهیز این مرکز با کمک خیران هزینه شده، خاطرنشان کرد: مرکز نگهداری سالمندان زواره جزء بهترین مراکز در استان اصفهان است.

وی با بیان اینکه در راستای ارائه خدمات درمانی و ورزشی بهتر به سالمندان احداث یک سالن چند منظوره احساس می‌شد، بیان کرد: در این راستا و از طرف خیر "حاج علی یزدانی" با صرف اعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال در زمینی به مساحت 140مترمربع این سالن چند منظوره احداث شده است.

مطلب‌زاده به هدیه یک دستگاه خودروی سواری پژو از طرف بهزیستی اردستان به این مرکز اشاره کرد و افزود: همچنین از طرف خیر دیگری یک دستگاه خودروی وانت به ارزش 14میلیون تومان برای این مرکز خریداری شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 11 سالمند زن در این مرکز نگهداری می‌شوند، خاطرنشان کرد: هزینه‌های این مرکز ماهیانه در حدود 100میلیون ریال بوده که بیشتر توسط خیران تأمین می‎شود.

رئیس اداره بهزیستی اردستان به برنامه‌ریزی فضاسازی محوطه سالمندان زواره اشاره کرد و گفت: مساحت این مجموعه بالغ بر 5 هزار متر مربع بوده که رایزنی‌هایی برای رفع مشکل آب فضا سبز مجموعه صورت گرفته است.