ساختمان جدیدآزمایشگاه مرکزی شهرستان اردستان افتتاح وبه بهره برداری رسید.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما ، مدیرشبکه بهداشت و درمان اردستان در این آیین با بیان اینکه احداث ساختمان آزمایشگاه مرکزی و مرکز بهداشتی درمانی شماره یک اردستان از سال 86 شروع شد گفت : ساخت این طرح در3 طبقه و با زیربنای هزار و 900 مترمربع دیده شده بود.
محمد علی گلی بابیان اینکه امروز طبقه همکف این مجموعه که شامل آزمایشگاه مرکزی و بخش تاسیسات با زیربنای 700مترمربع است افتتاح شد ، افزود : برای احداث این مجموعه افزون بر15میلیارد ریال هزینه شده که 9 میلیارد ریال آنرا خانواده خیر محترم شهرابی پرداخت و بقیه آنرا دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تامین کرده است.
وی با بیان اینکه دو طبقه دیگر این ساختمان شامل مجموعه مرکز بهداشتی درمانی شماره یک اردستان با 60 درصد پیشرفت ساخته می شود ، گفت : تکمیل این مجموعه خدماتی درمانی به 6 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
مدیرشبکه بهداشت و درمان اردستان با بیان اینکه ماهیانه در این آزمایشگاه 30 هزار مورد آزمایش انجام می شود افزود : در3 سال گذشته افزون بر 35 میلیارد ریال از محل کمک های خیرین در بخش سلامت شهرستان هزینه شده است.
رئیس دانشکاه علوم پزشکی اصفهان هم در این آیین با بیان اینکه از محل اعتبارات طرح تحول نظام سلامت افزودن بر2 هزار میلیارد ریال در استان اصفهان هزینه شده است گفت : پارسال بیش از 90 میلیارد ریال در بخش بهداشت و سلامت در شهرستان اردستان هزینه شده است.
غلامرضا اصغری به حجم گسترده فعالیت ها در حوزه بهداشت ودرمان استان اصفهان اشاره کرد و افزود : پارسال هزار میلیارد ریال برای 3 هزار بیمار ام اس در استان اصفهان هزینه شده است.
احمد بخشایش نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی هم از اختصاص مبلغ هشت میلیارد ریال از طریق وزارتخانه بهداشت به شهرستان اردستان خبر داد و گفت : از محل هدفمندی یارانه ها و ارزش افزوده بیش از11 هزار میلیارد تومان در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفته است.
در ادامه این مراسم از تعدادی از خیرین سلامت شهرستان اردستان با اهدای لوح تقدیر و هدایایی قدردانی شد و از یک دستگاه آمبولانس کامپرا که با یک میلیارد و 100میلیون ریال هزینه اهدایی خیران بهداشت یار برای مرکز فوریتهای پزشکی زواره رونمایی شد.