امام جمعه اردستان گفت: پاسداران به سوگند خود وفادار باشند و اخلاص و مجاهدت در راه خدا را از یاد نبرند.

خبرگزاری فارس: پاسداران اخلاص و مجاهدت در راه خدا را از یاد نبرند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردستان، حجت‌الاسلام حسن دهشیری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر در مسجد جامع این شهر، اظهار کرد: ماه شعبانی که در آن وارد شده‌ایم دروازه ورود به ماه مبارک رمضان است.

وی با اشاره به اینکه در این ماه شاهد چند رویداد مبارک هستیم، افزود: در سومین روز از این ماه میلاد امام حسین (ع) است که به عنوان روز پاسدار نامگذاری شده است.

خطیب جمعه اردستان با بیان اینکه پاسداران ما خود را در خط و مسیر سالار شهیدان بدانند، تاکید کرد: پاسداران به سوگند خود وفادار باشند و اخلاص و مجاهدت در راه خدا را از یاد نبرند.

وی همچنین با اشاره به روز چهارم شعبان سالروز ولادت حضرت عباس بن علی (ع) و روز جانباز، یادآور شد: از مسئولان درخواست داریم به این قشر عظیم جامعه که بعضی از آنها به سختی نفس می‌کشند توجه لازم داشته و به مشکلاتشان رسیدگی کنند.

دهشیری با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دانشگاه امام حسین (ع) گفت: ایشان تاکید داشتند که مسئولان در مقابل زیاده‌خواهی دشمن ایستادگی کنند که امید است سخنان گهربار رهبر انقلاب برای مردم و مسئولان راه‌گشا باشد.

وی همچنین به بعضی آداب و رسوم در شهر اردستان اشاره کرد و ادامه داد: اموات مورد احترام هستند اما قدردانی و نام بردن اشخاص در مجالس کار پسندیده‌ای نیست، چراکه همه مردم محترم هستند.

امام جمعه اردستان با تاکید بر اینکه می‌شود در مجالس ختم به جای وقت هدر دادن، حدیث و مسئله شرعی بیان شود، تصریح کرد: با توجه به نزدیک شدن به نیمه شعبان مجالس اگر به صورت متمرکز در یک مکان گرفته شود، هم در وقت همشهریان و هم در هزینه صرفه‌جویی می‌شود.