رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی اردستان گفت: اگر زمانی وظیفه اصلی بسیج اساتید تنها تئوری‌پردازی‌های علمی بود، امروز ورود به عرصه‌های مقابله با جنگ نرم اقتصادی کشور وظیفه آنان تلقی می‌شود.

خبرگزاری فارس: وظیفه امروز بسیج اساتید ورود به عرصه‌های مقابله با جنگ نرم اقتصادی است

محمد باقری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردستان به مناسبت شهادت دکتر مصطفی چمران و روز بسیج اساتید، اظهار کرد: بسیج اساتید باید با تئوری‌پردازی‌های فرهنگی و علمی در راستای حل مسائل جامعه تلاش کند.

وی با اشاره به اینکه بسیج شجره طیبه‌ای است که امروز شاخه‌های آن تمام نهادها و ارگان‌های اسلامی را فرا گرفته است، افزود: امروزه هر جا کاری بر روی زمین مانده وظیفه بسیج و بسیجی است که آن را انجام دهد.

رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی اردستان با بیان اینکه بسیج همواره در عرصه‌های علمی و فرهنگی موفق وارد شده و اینکه جهاد علمی و فرهنگی، مهم‌ترین هدف بسیج اساتید است، تصریح کرد: حضور اساتید ارزشی و خلاق متعهد، دلسوز، پرتلاش و ولایی، صحنه‌هایی از فداکاری و ایثار را توأم با موفقیت علمی خلق و سبب تحرک و نشاط فرهنگی و علمی در جامعه دانشگاهی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه نظام باید از این ظرفیت اساتید به نحو احسن استفاده کند تا در رسالت مهم و سنگین دانشگاه به عنوان خط مقدم مبارزه با جنگ نرم بتواند موفق و سربلند باشد، افزود: استاد بسیجی شاخص و الگوی خود را شهید دکتر چمران می‌داند، چمرانی که همه تجربیات انقلابی و علمی خود را در خدمت انقلاب می‌گذارد.

باقری با توجه به اینکه استاد بسیجی خاموش و آرام اما فعالانه و قاطعانه به سازندگی می‌پردازد و همه تلاش خود را صرف تربیت پاسداران انقلاب می‌کند، اظهار کرد: این اساتید همواره سعی و تلاششان پرورش، گسترش و بازآفرینی علم و فرهنگ خروجی از نظام مقدس جمهوری اسلامی است و در راستای تئوری‌پردازی برای حل مسائل مبتلا به جامعه حرکت می‌کنند.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور یادآور شد: ما به این اعتقاد داریم که تمامی مشکلات ما از تحریم نیست و با مدیریت بسیجی و جهادی همچون مدیرانی شایسته چون شهید چمران که الگوی استاد بسیجی است، می‌توان بسیاری از مشکلات کشور را حل کرد.

رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اردستان با تاکید بر اینکه اگر زمانی وظیفه اصلی بسیج اساتید تنها تئوری‌پردازی‌های علمی بود، امروز ورود به عرصه‌های مقابله با جنگ نرم اقتصادی کشور و اجرای دستورات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی که یکی از ضروریات جامعه است وظیفه آنان تلقی می‌شود، گفت: شرایط امروز کشور به گونه‌ای است که باید مراقب باشیم درگیر جنگ نرم نیابتی دشمن نشویم.

وی شهید چمران را انسانی با بصیرت و دارای چراغ مه‌شکن دوران فتنه زمان خود خواند و یادآور شد: شهید دکتر چمران با تمام برجستگی‌ها و توفیقات علمی در دانشگاه محل تحصیل در آمریکا، با دلی خداجو و اهل مناجات و معنا و حضور دائم و به هنگام در هر نقطه لازم، متعلقات دنیا را رها کرد و در تمامی لحظه‌های حساس و مورد نیاز انقلاب و کشور حضور دائمی داشت و بر این اساس است که خواسته مقام معظم رهبری پرورش انسان‌هایی مانند چمران در دانشگا‌ه‌ها است.

باقری اضافه کرد: بسیج اساتید در روند این جریان غیرقابل توقف باید زمینه‌های پرورش افرادی مانند شهید چمران را فراهم کند.

وی با بیان اینکه بسیج اساتید، امروز باید وارد میدان شده و بستر را برای رشد فرهنگی علمی و در نهایت اقتصادی جامعه فراهم کند، گفت: عدم وابستگی به صنعت نفت، مردمی کردن اقتصاد و مدیریت جهادی از جمله مهم‌ترین مباحثی است که بسیج اساتید می‌تواند با تئوری‌پردازی درباره آنها گامی در جهت مشکلات کشور بردارد.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی اردستان، با بیان اینکه بستر فعالیت‌های اساتید از طریق حلقه‌های علمی و حلقه‌های صالحین مهیا است، تصریح کرد: هدف از تشکیل این حلقه‌ها، استفاده از ظرفیت اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و دانشجویان در راستای حل مشکلات کشور و گشودن گره‌ها و ارائه راهکارهای اجرایی و مدیریتی برای برون‌رفت از آنها است.

وی شرکت‌های دانش‌بنیان را نیز از دیگر مؤلفه‌های اصلی فعالیت بسیج اساتید عنوان کرد و گفت: بسیج اساتید باید با برنامه‌ریزی و ایجاد زمینه‌های راه‌اندازی و حمایت این شرکت‌ها در راستای توسعه اقتصاد مقاومتی جامعه تلاش کند.