به گزارش پایگاه خبری شهرستان اردستان “نگین کویر”، حجت الاسلام سیدجواد حیدری امروز در نشست خبری خود با خبرنگاران رسانه های گروهی و محلی، افزود: سازمان تبلیغات اسلامی در اول تیر ۱۳۶۰ به فرمان رهبر کبیر انقلاب تشکیل شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اردستان بااشاره به اینکه این سازمان باهدف تبلیغ دین تاسیس شد گفت: این سازمان به واسطه تعامل با حوزه‌های علمیه و مراکز تبلیغی توان ساماندهی امور تبلیغی و دینی را دارد.

حیدری با اشاره به اینکه ۱۶۵ مسجد در سطح شهرستان اردستان وجود دارد که اکنون در ۶۵ مسجد نماز جماعت برپا داشته می‌شود تصریح کرد: ۸۵ روحانی در ماه مبارک رمضان به مناطق مورد نیازتبلیغی اعزام می‌شوند وکار تبلیغ امور دینی، برگزاری جلسات تفسیر و جزء خوانی قرآن، توضیح احکام، پرسش و پاسخ،رفع شبهات،تفسیرقرآن و برگزاری جلسات ادعیه را در شهرستان اردستان بر عهده دارند.

وی به شرکت ۱۰۰ نفر از خواهران در دوره های آموزشی تربیت مربی اشاره کرد اظهار کرد: ۴خانه قرآنی و موسسه قرآنی صاحب‌الزمان مهاباد در شهرستان فعال هستند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اردستان اضافه کرد: طرح کتابخانه‌های شبستان در شهر اردستان نیزدر مسجد جامع اردستان و مسجد امام حسین(ع) در حال اجرا است.

وی باتاکید براینکه باوجود ۱۶۵ هیئت مذهبی ۱۰۰ هیئت دارای مجوز می باشند تصریح کرد:۷۰ مداح نیز در شهرستان اردستان شناسایی شده اند .