خبرگزاری تسنیم: رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اردستان گفت: طرح ساماندهی امور قرآنی در شهرستان اردستان از برنامه‌های سازمان تبلیغات اسلامی به شمار می‌رود و در این راستا ۴خانه قرآنی و موسسه قرآنی صاحب‌الزمان مهاباد در شهرستان فعال هستند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردستان، حجت‌الاسلام و المسلمین سید جواد حیدری‌طبائی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی در روز نخست تیرماه 1360 با فرمان حضرت امام خمینی(ره) در راستای ساماندهی امور تبلیغی تشکیل شد، اظهار داشت: سازمان تبلیغات اسلامی به واسطه تعامل با حوزه‌های علمیه و مراکز تبلیغی توان ساماندهی امور تبلیغی و دینی را دارد.

وی مهمترین وظیفه این سازمان را تبلیغات دینی و اسلامی و ساماندهی آن اعلام کرد و افزود: برگزاری دوره‌‌های آموزشی و استقرار روحانیون بلند مدت تحت عنوان روحانی مستقر از دیگر وظایف سازمان تبلیغات اسلامی است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردستان با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان امسال 40 روحانی از طریق دفتر تبلیغات اسلامی به مراکز شهری و روستایی اردستان اعزام شده‌اند، بیان کرد: اعزام 15 مبلغه با همکاری حوزه علمیه خواهران به مناطق مختلف شهری شهرستان اجرا شده و همچنین 25 روحانی در غالب طرح هجرت و روحانی مستقر در شهرستان حضور دارند.

وی تصریح کرد: در مجموع 80 روحانی در ماه مبارک رمضان کار تبلیغ امور دینی، برگزاری جلسات تفسیر و جزء خوانی قرآن، توضیح احکام، پرسش و پاسخ و برگزاری جلسات ادعیه را در شهرستان اردستان بر عهده دارند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردستان ساماندهی امور قرآنی را از دیگر برنامه‌های سازمان تبلیغات اسلامی اعلام کرد و افزود: در این راستا 4خانه قرآنی و موسسه قرآنی صاحب‌الزمان مهاباد در شهرستان فعال هستند.

وی به برگزاری 4دوره آموزش تربیت مربی ویژه خواهران با شرکت 100 نفر اشاره کرد و گفت: شهرستان اردستان دارای 165مسجد بوده که در حال حاضر در 65 مسجد نماز جماعت و جلسات تفسیر، صحیح خوانی و جزء خوانی قرآن برگزار می‌شود.

حیدری طبائی با بیان اینکه در حال حاضر 4خانه عالم توسط سازمان تبلیغات اسلامی در شهرستان احداث و تعمیر و تجهیز شده، خاطرنشان کرد: همچنین 15خانه عالم توسط خیران در شهرستان احداث شده و یا در حال تکمیل است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر متولی خانه‌های عالم سازمان تبلیغات است، خاطرنشان کرد: هم اکنون هیچ ردیف اعتباری برای احداث، تعمیر و یا تجهیز خانه‌های عالم اختصاص پیدا نکرده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردستان به فعالیت بیش از 165 هیئت مذهبی در شهرستان اردستان اشاره کرد و گفت: از این تعداد 100 هیئت مذهبی مجوز فعالیت گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 70 نفر مداح شناسایی شده در شهرستان اردستان فعالیت می‌کنند، به برگزاری انتخابات کانون مداحان شهرستان اشاره کرد و افزود: مهمترین وظیفه کانون مداحان ساماندهی امور مداحی برای جلوگیری از انحرافات و آسیب‌های مذهبی و بدعت‌ها است.

حیدری طبائی با اشاره به اجرای طرح کتابخانه‌های شبستان در شهر اردستان خاطرنشان کرد: این طرح در حال حاضر در مسجد جامع اردستان و مسجد امام حسین(ع) در حال اجرا است.