امام جمعه اردستان گفت: پیام 175 شهید غواص ایستادگی در مقابل زیاده‌خواهی دشمنان است.

خبرگزاری فارس: پیام 175 شهید غواص ایستادگی در مقابل زیاده‌خواهی دشمنان است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردستان، حجت‌الاسلام حسن دهشیری در خطبه‌های ظهر امروز نماز جمعه اردستان در مسجد جامع این شهر، اظهار کرد: شهید و شهادت یک ارزش است.

وی با اشاره به اینکه یاد و نام شهدا می‌تواند احیاگر جامعه باشد، افزود: نام و یاد شهدا و عطر شهید و شهادت همواره روحیه جدیدی به جامعه ما می‌بخشد.

امام‌ جمعه اردستان با اشاره به تشییع پیکر مطهر 270 شهید عملیات کربلای 4، عنوان کرد: این عملیات توسط سیستم اطلاعاتی آمریکا به صدام خبر داده شد و عملیات لو رفت و غواصان یکجا دستگیر شده و با دست‌ بسته به شهادت رسیدند.

وی با توجه به اینکه این غواصان لقب مروارید خاکی را به خود اختصاص دادند، تصریح کرد: پیام این 175 غواص شهید به مذاکره‌کنندگان ژنو این است که جلوی زیاده‌خواهی دشمنان بایستید؛ همان‌گونه که ما ایستادیم.

دهشیری با تأکید بر اینکه مردم یمن نیز با الگوگیری از خون این شهیدان امروز مقابل مستکبران ایستاده‌اند، تبیین کرد: بیش از 80 روز است که مردم این کشور را از زمین و هوا بمباران می‌کنند.

امام‌ جمعه اردستان با اشاره به اینکه باید شکرگزار باشیم که خداوند سلامتی داده تا در این روزهای بلند و گرم تابستان روزه‌داری را تجربه کنیم، متذکر شد: تنها روزه‌داری کافی نیست و باید نسبت به روزه‌خواری هم حساس بوده و جلوی آن را بگیریم.

وی با بیان اینکه عده‌ای به دلیل بیماری یا مسافر بودن نمی‌توانند روزه‌ بگیرند، تأکید کرد: متأسفانه عده‌ای هم هیچ مشکلی در گرفتن روزه ندارند و به‌ قصد شکستن حرمت روزه، در ملأعام روزه‌خواری می‌کنند.

دهشیری در پایان با اشاره به اینکه گاهی خبرهایی بر شکستن حرمت رمضان توسط مغازه‌داران به گوش می‌رسد و دود قلیان مشاهده می‌شود، یادآور شد: حرمت رمضان را باید پاس داشت، چراکه ادب اجتماعی و دینی، این حرمت شکستن را نمی‌پذیرد و هرکسی بخواهد این کار را انجام دهد دادگستری و نیروی انتظامی با آن‌ها طبق قانون برخورد خواهند کرد.