امام جمعه اردستان ضمن تاکید بر برپایی جلسات قرآنی در تابستان برای جوانان و نوجوانان گفت: در این کار، موسسات قرآنی پرچم‌دار باشند و آموزش و پرورش نیز همکاری لازم را با این موسسات داشته باشد تا توجه دانش‌آموزان به قرآن بیشتر شود.

خبرگزاری فارس: آموزش و پرورش همکاری لازم را با موسسات قرآنی به‌عمل آورد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردستان، حجت‌الاسلام حسن دهشیری صبح امروز در جلسه شورای توسعه قرآنی اردستان در دفتر امام جمعه این شهر، اظهار کرد: رمضان در بین 12 ماه سال از امتیاز ویژه‌ای برخوردار است.

وی با تاکید بر اینکه قرآن کریم رمضان را ماهی می‌داند که قرآن در آن نازل شده و در روایت آمده است که هر چیزی بهاری دارد و بهار قرآن رمضان است، افزود: وظیفه میهمانان الهی در ماه رمضان این است که از بهترین هدیه پروردگارشان بیشترین و بهترین استفاده را ببرند.

امام جمعه اردستان با اشاره به اینکه خواندن نمازهای یومیه در مسجد آن هم به جماعت در اول وقت از وظایف روزه‌داران است، یادآور شد: آنچه بیشتر در این ماه اهمیت دارد انس و همنشینی با قرآن است.

وی با تاکید بر اینکه انس با قرآن اخلاق را تلطیف، اراده را قوی و عزم را جزم می‌کند، گفت: قرآن اتحاد و انسجام میان مردم را گسترده‌تر کرده و سبب می‌شود مسئولان به ارائه خدمات بیشتری بپردازند.

دهشیری با بیان اینکه باید دل‌هایمان را بهاری و بهارمان را قرآنی کنیم تا به سعادت دنیا و آخرت نایل شویم، اظهار کرد: باید جلسات با قرآن آغاز، با قرآن ادامه و با آن به پایان برسد تا جامعه ما قرآنی باشد و به تعبیر امام راحل تربیت‌ها قرآنی شود.

وی ضمن تاکید بر برپایی جلسات قرآنی در تابستان برای جوانان و نوجوانان افزود: در این کار، موسسات قرآنی پرچم‌دار باشند و آموزش و پرورش نیز همکاری لازم را با این موسسات داشته باشد تا توجه دانش‌آموزان به قرآن بیشتر شود.

امام جمعه اردستان همچنین با اشاره به اینکه افرادی هم که مستعد برای حفظ قرآن و درک مفاهیم هستند شناسایی و زمینه آموزش آنان فراهم شود، گفت: از افراد خیر نیز درخواست می‌شود که کمک‌ها و نذورات خود را به سمت قرآن‌آموزی و محافل انس با قرآن معطوف دارند.