کاشان – ایرنا - رییس اداره راه و شهرسازی اردستان، عمر 70 درصد آسفالت جاده های روستایی این شهرستان را بیش از 30 سال بیان کرد و خواستار تخصیص بودجه برای مرمت و بازسازی آنها شد.



به گزارش ایرنا، رضا حاجی آقاجانی روز سه شنبه در نشست شورای ترافیک اردستان، راه های حوزه استحفاظی این شهرستان را در مجموع حدود دو هزار کیلومتر بیان کرد و اظهار داشت: از این مقدار 800 کیلومتر آن راه روستایی است.

وی خواستار تخصیص بودجه کافی برای مرمت و بازسازی راههای روستایی این شهرستان شد و افزود: امسال یک میلیارد و 200 میلیون ریال برای اصلاح راه شهر زواره به روستای شهراب اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه تاکنون حدود 400 مورد گاردریل در مسیر جاده ترانزیت اردستان به نایین نصب شده است، خاطر نشان کرد: نصب یک کیلومتر گاردریل افزون بر 600 میلیون ریال هزینه دارد.

حاجی آقاجانی با اشاره به اینکه تبدیل هر آب نما به پل نیازمند اعتبار 150میلیون ریال است، گفت: اصلاح شیب شیروانی مسیر ترانزیت اردستان به نایین هم اکنون در دست اقدام است

معاون فرماندار و سرپرست بخشداری مرکزی اردستان نیز خواستار برطرف کردن نقاط حادثه خیز در جاده ها به ویژع مناطق روستایی این شهرستان شد.

محسن فیروزی گفت: ورودی و خروجی بیشتر روستاها به جاده اصلی نیاز به اصلاح و نصب چراغ راهنمایی و سرعت گیر دارد.

وی با تاکید بر اجرای طرح لکه گیری آسفالت جاده ترانزیت حد فاصل پلیس راه تا روستای موغار، افزود: اجرای شیارهای لرزاننده در جاده نایین به اردستان، نصب گاردریل در کنار پل های جاده ترانزیت از ضروریات است.

وی همچنین خواستار تبدیل 30 مورد آب نما به پل در محور زواره به شهراب و زواره به روستای حسین آباد شد.

شهرستان اردستان با حدود 45 هزار نفر جمعیت در 110 کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.