مراسم یادواره ۶۰ شهید عملیات بیت‌المقدس شهرستان اردستان و گرامی‌داشت روز حماسه و ایثار مردم زواره در اردستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردستان، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالله عسگری شامگاه گذشته در مراسم یادواره 60 شهید عملیات بیت‌المقدس شهرستان اردستان و گرامی‌داشت روز حماسه و ایثار مردم زواره در حسینیه کوچک این شهر با بیان اینکه شهداء متعلق به هیچ گروه و شخصی خاصی نیستند، اظهار داشت: شهداء اولیاء الهی هستند.

وی عدم ترس از مرگ، نداشتن غم و هراس، داشتن ایمان به خدا، پرهیزکاری، اجتناب از گناه و معصیت را از ویژگی های شهداء و اولیاء الهی دانست و افزود: خداوند پاداش این افراد را بشارت الهی در این دنیا و آخرت قرار داده است.

امام جمعه زواره با بیان اینکه 3 رنگ پرچم جمهوری اسلامی مثلث استقلال و شرف این ملت را تشکیل می دهد، خاطرنشان کرد: ثابت بودن این پرچم بواسطه وجود 3 گروه در کشور بوده که رنگ قرمز پرچم، نماد خون شهداء، رنگ سبز متعلق به جانبازان و رنگ سفید آن متعلق به انسان های آزاده ای است که در دوران اسارت ایستادگی کردند.

وی با بیان اینکه برگزاری یادواره شهدا نباید تنها به جلسات احساسی محض بگذرد بلکه باید به عمق مفهوم شهید و شهادت نیز پی برد، تصریح کرد: بیان و عمل به وصیت‌نامه شهدا یک دستوالعمل معنوی برای عمق بخشی به جامعه باشد.

حجت الاسلام عسگری شهدا را کشتی نجات و شمع تاریخ برشمرد و گفت: جوانانی که این یادواره ها را برگزار می کنند در مسیر بندگی خدا گام بر می دارند و همین جوانان هستند که تربیت کننده شهدای آینده این نظام و انقلاب هستند.

به گزارش تسنیم؛ این مراسم به مناسبت گرامی داشت یاد و خاطره 60 شهید عملیات بیت المقدس شهرستان اردستان برگزار شد که از این تعداد 45 شهید متعلق به منطقه زواره بوده که تنها در روز 11 خرداد سال 61 بصورت همزمان 36 شهید در شهر زواره تشییع و خاک سپاری شده اند که به همین مناسبت این روز به نام روز حماسه و ایثار مردم زواره نام گذاری شده است.