سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اردستان از صدور کارت مهارت صنایع دستی خبر داد و گفت: در این راستا تاکنون ۶۷ کارت شناسایی و پروانه تولید کارگاهی و ۴۳ گواهی مهارت برای هنرمندان فعال صادر شده است.

محمد رضا صدوقی در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در اردستان با اشاره به اقدمات صورت گرفته برای صدور کارت شناسایی صنایع دستی، گواهی مهارت آموزش و پروانه تولید کارگاهی برای هنرمندان اظهار داشت: در این راستا تا کنون 67 کارت شناسایی و پروانه تولید کارگاهی و 43 گواهی مهارت برای هنرمندان فعال صادر شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 35 کارگاه صنایع دستی در مشاغل آهنگری، میناکاری،سفال گری، گوهرتراشی،نقاشی روی سفال، خراطی و سنگ تراشی در شهرستان فعال است، تصریح کرد: این کارگاه ها برای بیش از 100نفر شغل ایجاد کرده است.

سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اردستان با بیان اینکه 4 هزار اثر تاریخی شناسایی شده در شهرستان اردستان وجود دارد، تصریح کرد: 2 پایگاه حفاظتی در شهرهای اردستان و زواره با 3 نفر نیروی آموزش دیده کار حفاظت از بناهای تاریخی و محوطه های باستانی شهرستان را بر عهده دارند.

وی به وجود 24 مرکز اقامتی و پذیرایی دارای مجوز و 2 دفتر خدمات گردشگری در شهرستان اردستان اشاره کرد و افزود: سال گذشته بالغ بر 100 هزار نفر از بناهای تاریخی شاخص شهرستان، بقاع متبرکه و جاذبه های طبیعی اردستان بازدید کردند.