در وصیت‌نامه شهید علی فرشاد آمده است: تا آخرین قطره‌ خون از اسلام دفاع کنید.

خبرگزاری فارس: شهید فرشاد: تا آخرین قطره‌ خون از اسلام دفاع کنید

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، علی فرشاد در سال 1327 در  اردستان متولد شد؛ تحصیلات ابتدایی خود را در همین شهر به پایان برد؛ او تابستان‌ها را در تهران و جاهای دیگر کار می‌کرد و مخارج تحصیلات خود را به دست می‌آورد.

سرانجام با تمام مشکلات، موفق به اخذ دیپلم شد و به خدمت سربازی رفت؛ دوران آموزشی را در سنندج و زاهدان گذراند و مابقی خدمت را در یزد سپری کرد.

او پس از اتمام سربازی به اردستان بازگشت اما چون دوست داشت به مردم محروم و فقیر کمک کند، به بروجن رفت و در یکی از روستاهای آن به نام «چیگو» با روح اسلامی و والایش به خدمت‌رسانی به مردم محروم پرداخت.

وارد آموزش و پرورش شد و چندی بعد، مدیر یک مدرسه شد و زمانی که معاونت امور پرورشی اردستان را بر عهده داشت، به جبهه رفت و یک ماه یعنی 9 آذر سال 1360 بعد در کربلای بستان به شهادت رسید.

بخشی از وصیت‌نامه شهید:

خداوندا! مرا از این همه لطف و عنایت دور مگردان و شهادت را نصیبم کن و ای امام! که به اندازه‌ تمام قرن‌ها رنج و سختی کشیده‌ای و همچون جد بزرگوارت متحمل مشقات شدی؛ بدان که با حرکت اسلامی تاریخ خود، آزادی مستضعفان جهان را تضمین کردی.

ای پدر و مادرم! خواهش می‌کنم برایم گریه نکنید که سیاه‌قلبان شاد نشوند. و شما برادرانم! تا می‌توانید تا آخرین قطره‌ خون از اسلام دفاع کنید و به آن کسانی که راه یاوه‌گویی را پیش گرفته‌اند، بگویید برای خودشان تأسف بخورند.

به تمام دوستان و آشنایان سلام برسانید و بگویید هر چه کرده‌اید امامتان را فراموش نکنید و من هم با آگاهی و شناخت و با یقین به سوی جهاد و شهادت می‌روم. شهید از شما عزاداری نمی‌خواهد، بلکه پیرو می‌خواهد که بعد از مرگش رسالت حکومت "الله" را به دوش کشد.