اردستان در گذر تاریخ - ایرانیان در برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای خود نشان داده‌اند که زورگویان را هضم خواهند کرد

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه با تلاش و کوشش جوانان ایرانی صنعت هسته‌ای در ایران بومی شد و ایران توانست خودش را در زمره اعضای باشگاه هسته‌ای دنیا قرار دهد گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و دمیده شدن روح استقلال و آزادی در این کشور دانشمندان ایرانی به سمت فناوری هسته‌ای رفتند ولی این امر با مقاومت ابرقدرت‌های بزرگ زمان روبرو شد که با غیرت جوانان ایرانی آنها هم پشت سر گذاشته شدند.

نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه چشم‌انداز صنعت هسته‌ای ایران در آینده نزدیک و دور بسیار مثبت تلقی می‌شود گفت: متاسفانه در بیانیه سعدآباد در تهران مذاکره کنندگان صنعت هسته‌ای ایران را تعطیل کردند ولی در حال حاضر تیم مذاکره کننده هسته‌ای تلاش می‌کند تا غربی‌ها را مجبور به پذیرش حق غنی‌سازی ایران کند هر چند که آنها هم تا حدی به این حق اذعان کردند که این امر حق ایرانیهاست و البته این حق هم فرقی نمی‌کند که چه مقداری باشد چرا که حق غنی سازی 5/3 درصد یا 20 درصد تفاوتی با هم ندارند و ملاک فقط پذیرش غنی‌سازی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ایرانیان همواره نشان داده‌اند که با کسانی که بخواهند به آنها زور بگویند دچار مشکل اساسی هستند و این زور را در معده خود هضم خواهند کرد.

بخشایش اردستانی با بیان اینکه ملت ایران با 10 سال ایستادگی در برابر غرب سعی کردند تا صنعت هسته‌ای خود را حفظ و آن را بومی کنند گفت: غربیها به ویژه آمریکایی‌ها و رژیم صهیونیستی با فشارها، تهدیدها، تحریم‌ها و ترورها تلاش کردند تا مانع از دستیابی ملت ایران به برنامه هسته‌ای شوند ولی به لطف پرودگار و تلاش و مجاهدت جوانان ایرانی این صنعت در ایران پایدار و ماندگار ماند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه غربی‌ها با روی کار آمدن دولت جدید در ایران دنبال این بودند که صنعت هسته‌ای ایران را نابود کنند گفت: ملت ایران در برهه زمانی فعلی کمی به آرامش احتیاج داشت هر چند که همین ایستادگی و مقاومت بوده است که صنعت هسته‌ای در ایران پیشرفت داده و بومی کرده است.

وی گفت: در مذاکرات هسته‌ای فعلی هم غربی‌ها به دنبال این بودند که بگویند که ایرانیان در پای میز مذاکره با غرب حاضر نمی‌شوند ولی جمهوری اسلامی ایران با تدابیر هوشمندانه مقام معظم رهبری به پای میز مذاکره آمد تا به جهانیان ثابت کند که غربی‌ها بر سر حرف خود نیستند و آنها هستند که اراده‌ای برای مذاکره ندارند.

بخشایش اردستانی در پایان اظهار داشت: نتیجه ایستادگی و مقاومت ملت ایران در انرژی هسته‌ای تبدیل شدن این فناوری پیچیده به تکنولوژی بومی است و برای این راه انرژی و خون فراوانی هزینه شد پس باید آن‌ را بسیار پاس داشت.


منبع :
تاریخ انتشار :  سه شنبه نوزدهم فروردین 1393ساعت 18:3 | توسط : همشهری مدرس  |